Equip de gestió

Rosa Mari Martín

Coordinadora – Responsable de Formació

Soc treballadora social i educadora social. Estic a la Fundació Akwaba des dels seus inicis l’any 1992. Actualment sóc la responsable de l’entitat i tècnica a l’àrea d’Acollida i Formació, on treballem per la transformació social i per la inclusió dels col·lectius més vulnerables a través de la formació i la capacitació.

Yolanda Carmona

Punt Òmnia

Des de l’any 2011 estic treballant com a dinamitzadora al Punt Òmnia de la Fundació Akwaba. Treballar diàriament amb persones i les seves circumstàncies fa que aquesta feina es converteixi en una tasca important dins d’una societat cada dia més diversificada. Sóc tècnica Informàtica i actualment també m’encarrego del manteniment del Sistema  Informàtic de l’entitat.

Begoña Carrera Redondo

Educadora

He estudiat Sociologia i el meu primer contacte amb la Fundació Akwaba va ser amb les pràctiques universitàries l’any 2010. Des d’aleshores hi he col·laborat, actualment treballo com a educadora i tallerista a l’àrea d’Educació per a la Justícia Global.

Nines Alquézar

Responsable de l'àrea d'Educació per a la Justícia Global

Em vaig incorporar a l’àrea d’Educació per a la Justícia Global el 2021. Gaudeixo del treball aquí perquè em permet unir dues de les meves passions professionals: l’educació transformadora i la cooperació internacional, ara amb enfoc local. Soc ingeniera tècnica agrícola, permeada per experiències vitals d’aprenentatge en diversos països i contexts.

Maria Estelsa Subía Guerra

Advocada

Soc llicenciada en Dret, màster en Estrangeria i dret laboral. Treballo des de l’any 2019 a la Fundació Akwaba al Servei d’orientació i assessorament  jurídic de l’àrea d’Acollida i Formació.

Núria Gómez Camprubí

Responsable de l'àrea d'Educació per a la Justícia Global

Vaig estudiar Sociologia i Educació social. Des de l’any 2013 sóc tècnica dea l’àrea d’Educació per a la Justícia Global a la Fundació Akwaba. Estic convençuda que l’escola i la comunitat local poden ser un espai educatiu i de participació que contribueixin a canviar el món.

Salima Bennouna

Tècnica acollida

Soc Auxiliar administrativa. Tinc formació en atenció i intervenció social d’acollida a la persona immigrant individual, social i familiar. Treballo a la Fundació Akwaba des de setembre de 2019. La meva funció principal és l’atenció i la informació a les persones que arriben, a més de donar suport a les diferents àrees de la fundació.

Xenia Mejía Ramírez

Orientadora formativa i laboral

Soc Treballadora Social. Tinc formació com a Promotora contra les violències masclistes. Treballo a la Fundació Akwaba des de l’any 2022 donant  suport als projectes socials i laborals de l’àrea d’Acollida i Formació.

Andrea Bertran

Educadora

He estudiat antropologia social i cultural, i un postgrau i un màster de Salut Mental Col·lectiva, i d’Antropologia Mèdica i Salut Global. Des de l’any 2018 treballo a Akwaba com a educadora generant contingut i realitzant tallers puntuals i de llarga durada. M’agrada treballar dins del marc de l’educació per la justícia global, ja que confio en l’educació com una eina per transformar i enriquir la mirada del món on totes hi tinguem cabuda.

Patronat

Daniela Vilarasau Mitjans

Presidenta

Presidenta de la Fundació Akwaba. Llicenciada en Filologia Hispànica, amb incidència en l’Ensenyament d’Espanyol per a Estrangers a grups en processos d’inclusió. Durant deu anys he col·laborat amb el tercer sector. A la Fundació Akwaba he participat en diverses àrees, i des de l’any 2013 formo part del Patronat.

Víctor Buil Martínez

Vocal

Sóc graduat social i llicenciat en Ciències del treball. Tinc experiència en l’àmbit de les relacions laborals. He participat en diferents entitats associatives amb l’objectiu de transformar l’entorn en què visc. Des de l’any 2010 formo part del Patronat de la Fundació Akwaba.

Toñi Gutiérrez Orantes

Vocal

Graduada en Educació Social, tinc experiència en projectes de cooperació internacional amb infància en risc. A nivell social he col·laborat amb projecte d’acollida. Vaig començar en la Fundació Akwaba l’any 2011 com a voluntària impartint classes en el punt Òmnia i en l’àrea de acollida. Des del 2013 formo part del Patronat.

Carmen Sala

Vocal

Soc mestra  i professora de Pedagogia Aplicada a la UAB. Actualment  jubilida. He treballat en l’àmbit d’integració de les persones amb discapacitat a l’escola ordinària i al mon laboral i iniciat i dirigit projectes amb alumnes amb greus transtorns de comportament social. Mlta dedicació a la formació permanent de professorat i assessorament a equips de mestres. Sóc voluntària d’Akwaba des de 2014.

Jordi Rodés Cabau

Secretari

Secretari de la Fundació Akwaba. Sóc nascut a Lleida, col·laboro amb la Fundació Akwaba des de 2004, sobretot a l’àrea de gestió econòmica, ja que vaig estudiar Administració i Direcció d’Empreses i Empresarials, i em vaig especialitzar en l’Assessorament Econòmic i Tributari d’entitats d’iniciativa social. Des del 2013 formo part del Patronat, on intento aportar el meu petit gra de sorra als projectes que milloren la vida de les persones.

Pili Folgueiras García

Vocal

Llicenciada i doctorada en Pedagogia. Sóc professora del Departament de Mètodes d’Investigació i Diagnòstic en Educació (Universitat de Barcelona). La meva experiència s’ha desenvolupat en matèries vinculades amb metodologia de recerca socioeducativa. Des de l’any 2010 formo part del Patronat de la Fundació Akwaba.

Mari Luz Garcia Sanz

Vocal

Llicenciada en Filologia hispànica. Actualment treballo com a directora de RRHH. La meva relació amb la Fundació Akwaba s’inicia l’any 2008 com a voluntària, quan vaig impartir cursos a persones nouvingudes. Des de l’any 2013 formo part del Patronat de la Fundació.

Professionals col·laboradores

Frederic Cusí

Crec que l’educació, la cultura i la participació social poden transformar la societat i millorar la vida de les persones. Col·laboro amb Akwaba ajudant en l’estratègia per millorar el seu impacte social.

Eva Anguera

La visibilitat, la presència a les xarxes socials, la coherència en els missatges, les aliances… són indispensables per apoderar les entitats que treballen cada dia per a la millora de les persones en risc dexclusió social. Assessoro la Fundació Akwaba en comunicació.

Amaia Martín

Vaig començar a treballar a la Fundació Akwaba el 2006 com a il·lustradora i dissenyadora a l’àrea d’Educació per la Justícia Global.

Rosa Mercader

Des de 2016 col·laboro amb la Fundació Akwaba en la millora de les seves eines de comunicació. Això ha de permetre explicar millor la tasca que s’hi desenvolupa, per arribar a més gent i ampliar la xarxa de col·laboracions.

Carles Plana i Sánchez

Estic vinculat al món educatiu des de fa força anys. Primer en l’àmbit del lleure a l’Associació Mà Oberta-Cor Obert i a diverses entitats que treballen amb infants i joves en risc com l’Associació Compartir i la Fundació Escó, més tard com a professor de l’ESO a l’Escola Maristes de Rubí. De l’any 2008 al 2012 vaig coordinar l’ONGD Sed Catalunya i és quan vaig conèixer Akwaba mitjançant la Comissió d’Educació de LaFede.cat. El curs 2016 he col·laborat com a tallerista de la campanya Ni uniformes ni etiquetes.

Montse López Amat

Sóc consultora i formadora de projectes socioeducatius. He sigut responsable de l’Àrea de formació de SETEM-Catalunya i cooperant a Chiapas (Mèxic) en una organització de dones. He col·laborat amb UNICEF en projecte “Escola amb drets” i actualment sóc dinamitzadora del programa Escola Nova 21 a L’Hospitalet de Llobregat. Col·laboro des de fa 5 anys amb AHEAD – Associació  d’Educadors en Drets Humans en diferents projectes i en el disseny de material pedagògic. La meva relació amb Akwaba va començar al 2016 coordinant la 1a fase de la campanya Ni uniformes ni etiquetes i el programa ”Talleritza’t”. També he col·laborat com a tallerista i formadora d’equips. El meu objectiu professional és treballar per una educació transformadora personal i socialment i per a un desenvolupament organitzacional més humanista.

Desiré Rodrigo García

Vaig treballar a Akwaba durant cinc anys com a coordinadora de l’àrea d’Educació per a la Justícia Global. Per a mi, Akwaba ha estat un espai on experimentar conjuntament metodologies socioeducatives basades en la creativitat i la transformació. Aquests aprenentatges m’han acompanyat sempre. Per això encara continuo vinculada a l’entitat i col·laboro en les projectes socioeducatius, construint i compartint objectius comuns des de Lo Relacional.

Montse Mateo Fabró

Sóc llicenciada en Humanitats i he col·laborat amb la Fundació Akwaba en el desenvolupament del nou web i en la correcció i adaptació dels textos.

Miguel Ángel Rubio Luna

Sóc analista programador i vaig començar amb la Fundació Akwaba donant un cop de mà en l’antic entorn web. He participat en la creació de la nova web de la Fundació.

Iolanda Guàrdia

Dissenyadora gràfica per vocació, treballo amb Akwaba des del 2015 realitzant el disseny i maquetació de gran part del seu material gràfic: memòria, guia pedagògica, difusions i moltes més propostes ben divertides, que fan que el disseny sigui una feina apassionant cada dia.

Patricia Fuentes Millán

Educadora, actriu i ballarina. Des de 2006 a 2018 he treballat a la Fundació Akwaba, com a educadora del projecte Xarxa, com a dinamitzadora del Punt Òmnia i tallerista a l’àrea d’Educació per a la Justícia Global.

Destaquem