L’acte va comptar amb una xerrada d’Arcadi Oliveres, representants del món de la cooperació i l’educació de la ciutat i els 137 alumnes que han participat a la campanya #desfemlesdesigualtats de la Fundació Akwaba.

Espai Jove La Fontana 11 de juny

El passat dijous 11 de juny es va celebrar l’acte de cloenda de la campanya #desfemlesdesigualtats i el lliurament dels premis del concurs virtual de fotorelats a l’Espai Jove La Fontana. Una iniciativa impulsada per la Fundació Akwaba amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona.

A l’acte van assistir 137 alumnes de 5è de primària de l’escola Antaviana del barri de Roquetes, l’escola Fluvià de Diagonal Mar i el Front Marítim del Poblenou i l’escola Patronat Domènech del barri de Gràcia.

Tots ells, s’han format en drets humans i desigualtats locals i globals a través d’unes sessions formatives a dins i fora de l’aula. L’alumnat va sortir al carrer per fer una descoberta fotogràfica del barri i observar les desigualtats o injustícies socials de l’entorn. Tot seguit, a mode d’autoreflexió i de denúncia, van elaborar uns fotorelats en els que explicaven les desigualtats i vulneracions de drets existents i feien propostes de millora adreçades a la ciutadania, entitats i fins i tot, a l’administració pública.

L’acte a l’Espai Jove La Fontana va permetre els infants de diferents barris de la ciutat compartir les seves investigacions i reflexionar sobre com poden desfer les desigualtats. A més, van poder gaudir d’una xerrada d’Arcadi Oliveres, reconegut economista i activista de Justícia i Pau. Al final de l’acte es van entregar les fotos guanyadores del concurs virtual impreses en format postal i cadascuna de les escoles va exposar com les difondrien en el seu entorn. Tot amb l’objectiu d’animar a la ciutadania de Barcelona a desfer les desigualtats!

7F4A6906

7F4A7059