Us heu plantejat com es podria promoure la cultura de pau amb els infants i joves? Us presentem la primera guia pedagògica del projecte Com vivim? Convivint: per una escola i un món sostenible i de pau.

A la Fundació Akwaba ens complau presentar-vos un nou material de suport a educadores, mestres i professorat d’infants i joves de deu a disset anys, per tal d’incloure continguts i pràctiques pròpies de l’educació per a la justícia global en la seva programació.

A la primera guia de Com vivim? Convivint, es proposa un procés de revisió personal del grup-classe, de l’entorn i del món per tal de vetllar per un clima de pau des del centre educatiu, a través de l’atenció a les emocions i la participació activa. Mitjançant la metodologia de l’art i l’IAP es fomenta que l’alumnat reflexioni i transformi el centre educatiu.

Així, es presenta aquesta primera fase de formació, investigació i sensibilització a la comunitat educativa, que consta de 6 mòduls formatius i uns espais de reflexió, tant per a l’alumnat com per al professorat i un mixt. La proposta dels mòduls es troba adaptada per a primària (color groc) i per a secundària (color blau). Tot el contingut i les propostes es poden adaptar adaptar a les necessitats del grup-classe.

En aquesta guia s’ha comptat amb col·laboracions com la d’AHEAD (Associació d’Educadors en Drets Humans) i el GREM (Grup en Recerca d’Educació Moral).

La guia per a qui i per què? És un material de suport
als educadors i educadores formals (mestres i professorat) i no formals (educadores educadores socials, de lleure i altres) d’infants i jovent de nou a disset anys, per tal d’incloure continguts i pràctiques pròpies de l’educació per a la justícia global en la seva programació.
Es tracta d’una primera fase on es viu un procés de revisió personal, del grup-classe, de l’entorn i del món per tal de vetllar per un clima de pau des del centre educatiu.

Moltes gràcies!

Us heu plantejat com es podria promoure la cultura de pau amb els infants i joves? Us presentem la primera guia pedagògica del projecte Com vivim? Convivint: per una escola i un món sostenible i de pau.