Us heu plantejat com es podria promoure la sostenibilitat econòmica i social amb infants i joves? Us presentem la segona guia pedagògica del projecte Com vivim? Convivint: per una escola i un món sostenible i de pau.

Aquesta diada de Sant Jordi i, malgrat l’excepcionalitat de la pandèmia del Covid-19, volem continuar donant vida a la festa de la rosa i el llibre. A la Fundació Akwaba ens complau presentar-vos en aquest dia ple de valors un nou material de suport a educadores, mestres i professorat d’infants i joves de deu a disset anys, per tal d’incloure continguts i pràctiques pròpies de l’educació per a la justícia global en la seva programació.

A la segona guia de Com vivim? Convivint es proposa un procés de revisió personal i grupal, de l’entorn i del món, per tal de vetllar per un clima de pau i per una societat sostenible ecològicament, econòmicament i socialment des dels centres educatius. Les estratègies treballades són: la comunicació noviolenta, l’ètica de la cura i l’economia social i solidària. Mitjançant la metodologia de l’aprenentatge servei, es fomenta que l’alumnat i el professorat reflexioni i transformi el centre educatiu i l’entorn amb una mirada global.

Tractar els aspectes relacionats amb l’ètica de la cura ens pot ajudar ara a l’hora de trobar-nos virtualment amb el professorat o alumnat (que poden patir situacions d’angoixa o dol), al retorn físic als centres educatius i també a l’inici del proper curs. Creiem que des d’aquesta perspectiva es podran atendre millor les conseqüències que aquesta crisi pugui tenir en les nostres vides.

Cliqueu la següent imatge per descarregar la versió en pdf de la segona guia pedagògica del projecte Com vivim? Convivint.

PortadaGuia2aComvivim

Aquesta segona fase de mobilització social i incidència social i política consta de 5 mòduls formatius adaptats per a primària i secundària, i també espais de reflexió, tant per a l’alumnat com per al professorat i un de mixt.

En el context d’aquest Sant Jordi 2020, i amb la posada en valor de les estratègies requerides per sostenir la vida, us proposem unes activitats concretes de la guia pedagògica que el professorat i les educadores podran posar en pràctica. Podeu trobar els documents resum:

Tot el contingut i les propostes de la guia pedagògica es poden adaptar a les necessitats del grup-classe. Podeu trobar la guia pedagògica de la primera fase juntament amb més materials educatius de la campanya a: https://comvivim.wordpress.com/materialseducatius/

En aquesta segona guia i en les experiències que s’hi mostren s’ha comptat amb la col·laboració d’EduAlter, el GREM (Grup de Recerca d’Educació Moral) de la UB, ateneus cooperatius (la Col·lectiva, CoopCamp, i Coòpolis), Dandara Flores Magón i entitats artístiques com Contorno Urbano i Combinats.

Volem agrair la participació dels centres en la prova pilot, amb els quals hem implementat aquestes formacions que ara us podem compartir: escola Ernest Lluch i institut Eduard Fontserè de l’Hospitalet de Llobregat; escola Torreforta de Tarragona i escola especial Mare de Déu de Montserrat, institut Montjuïc i escola Solc de Barcelona. I també als ajuntaments d’aquestes tres ciutats, que són els que han donat suport a la iniciativa.

Moltes gràcies!

PortadaGuia2aComvivim