La Fundació Akwaba ha participat com a jurat social del Filmserè, que és el Festival Internacional de Curtmetratges de La Florida, s’ha dut a terme els dies 13, 14, 15 i 17 de juny del 2019. Ha comptat, a més a més, amb una Prèvia del Festival al Museu Marítim de Barcelona el 6 de juny amb una projecció de Curts del Mar.

Es tracta d’un festival de curtmetratges organitzat des de l’optativa de Cinema de 4t d’ESO de l’institut Eduard Fontserè de l’Hospitalet de Llobregat i que s’ha dut a terme a diversos espais del barri de La Florida, incloent una projecció en pantalla de cinema a l’aire lliure.

Veieu el tràiler: TRÀILER FILMSERÈ

Com a jurat social, Akwaba ha visualitzat totes les propostes pre-seleccionades per l’organització com a socials. En concret, els curts de la categoria social han estat:

Are you volleyball?! de Mohammad Bakhshi. 15’ IRAN
Aux battements du parloir de Pascal Marc. 14’ FRA
Cerdita de Carlota Pereda. 14’ ESP
Chanel d’Humberto Vallejo. 10’ REP. DOM.
Ciudad B de Carolina Gonzalez. 19’ COL
Coplillas por Bombay de Jaume Miranda. 14’ ESP
Desiderio de David Nazareno. 10’ ARG
Les Miserables de Ladj Ly. 15’ FRA
Madres de Luna d’Alicia Albares. 15’ ESP
Marimacho de Román Reyes. 2’ ESP
Matria d’Álvaro Gago. 20’ ESP
Mis dos mitades de Marta Solano. ‘9 ESP
Scratch de David Valero. 20’ ESP
Ser o no ser de Esther Paredes Hernández. 3’ ESP
#superinlove de Curro Bernabeu. 10′ ESP
Tahrib de Gerard Vidal-Cortés. 11’ ESP
The Dress You Have On de Courtney Hope Thérond. 13’ EUA
Tribu de Sergi Merchan. 10’ ESP
Uno de Javier Marco. 10 ESP
Visibles de Enrique Rey. 20 ESP

Després de les visualitzacions dels curts, el jurat social, format per membres de LaFundició, Cinema al Barri, Akwaba i altres, s’ha reunit per triar un curt que rebria el «premi al millor curtmetratge de temàtica social segons el jurat social: 150€»

La deliberació va concloure que el curt que guanyaria el premi a la categoria social seria «Les Miserables de Ladj Ly. 15’ FRA». La decisió es va fer pública el dia 17 de juny de 2019 en la clausura i entrega de premis al Centre Municipal Ana Díaz Rico.

Des del jurat de la Fundació Akwaba, es troba el paral·lelisme de la temàtica social que tracta el curt «Les Miserables»; la impunitat policial quant a l’assassinat d’un jove al barri Seine-Saint-Denis de Paris (narrat al curt) amb el cas de Pedro Àlvarez de la Florida. Actualment està en marxa la creació d’un documental que mostra la solidaritat i la lluita nascuda arrel de l’assassitat de Pedro Álvarez a mans d’un Policia Nacional encara impune, el cas prescriurà a finals de 2020 i es vol evitar la prescripció per poder seguir intentant esclarir els fets.

Es pot col·laborar amb el «Goteo» d’aquest documental anomenat «Nosotros no olvidamos»:

Moltes gràcies