El diumenge 8 de març, vam participar als actes commemoratius del Dia Internacional de la Dona que es van realitzar a la Rambla Just Oliveras, a la plaça de l’Ajuntament d’Hospitalet de Llogregat i a la plaça de la Carpa de Can Serra.

Per a complir amb aquesta comesa, els dies previs vam preparar cartells commemoratius juntament amb les dones que participen en els nostres cursos de castellà, inserció laboral, informàtica (Punt Òmnia) i tallers per la igualtat de gènere.

Durant la preparació de les pancartes, reflexionem sobre el millor i el pitjor de ser dona en un entorn estranger i el nostre paper en la societat d’acollida.

D’aquesta manera, el diumenge 8 de març portem a les manifestacions cartells amb els missatges “Dones migrades, diverses, apoderades”, “Sóc dona migrada, cuido a la teva mare, cuido als teus avis, respecta’m”, “El meu mocador no em fa diferent”, entre altres.

Preparant els cartells del Dia de la Dona

Tots els dies són 8 de març a la Fundació Akwaba
Conscients que els drets de les dones no són només cosa d’un dia, a la Fundació Akwaba realitzem de manera constant activitats contra la violència masclista i a favor de l’apoderament i per l’equitat de gènere.

Com a part d’això, organitzem el taller “Teixint mirades”, que té per objectiu crear una xarxa de dones diverses per la igualtat. Es realitza tots els dilluns, de 12.15 a 14 hores.

El dia 6 de març va finalitzar el Curs de cura de les persones majors i dependents, que forma part del nostre Pla d’Inserció Laboral per a les Persones Migrades de l’any 2020, i continuem dictant el Curs d’atenció al client.

La capacitació en cursos d’informàtica és continua per a tots i totes les persones que s’inscriguin en el Punt Òmnia Fundació Akwaba, on a més es fan sortides per a conèixer llocs culturals de l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona.