Nois i noies de Barcelona, han participat
a la 1a fase de la campanya “Ni uniformes ni etiquetes” de la Fundació Akwaba
Alumnat dels centres educatius Escola Fluvià, Institut Maria Espinalt i Institut Montjuïc comparteixen la seva visió per trencar els estereotips!

CC Can Felipa, 18 de maig de 2017

El dijous 18 de maig, es farà l’acte de cloenda de la primera fase de la campanya “Ni uniformes ni etiquetes: per una escola i un món intercultural i amb equitat de gènere” al Centre Cívic Can Felipa, iniciativa impulsada per la Fundació Akwaba amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona. A l’acte assistiran:  223 alumnes i professorat dels centres educatius Escola Fluvià, Institut Maria Espinalt i Institut Montjuïc.

Els nois i noies de sisè de primària i primer de secundària s’han format en interculturalitat i equitat de gènere a través d’un aprenentatge participatiu i creatiu. En les primeres sessions a l’aula l’alumnat s’ha familiaritzat amb el concepte d’identitat múltiple i les relacions de gènere, per tal de poder qüestionar el sexisme i el racisme en els mitjans de comunicació. Després l’alumnat ha sortit de l’aula i ha investigat el centre educatiu per tal de descobrir tant les desigualtats per raó de gènere i cultura i les bones pràctiques. Tot seguit han elaborat accions de sensibilització, mitjançant diversos formats artístics, per tal de fer propostes de transformació adreçades a les companyes i companys d’altres cursos, així com al professorat, famílies i la resta de comunitat educativa.

L’acte al CC Can Felipa permetrà que infants i joves de diferents barris i districtes de la ciutat puguin compartir les seves investigacions i reflexionar sobre la importància d’incidir com a membres de la comunitat educativa en la transformació de les desigualtats per raó de gènere i de cultura i treballar des de la infància per una justícia global.

Dades d’interès:

Data: 18 de maig de 2017
Horari: de 10.00 a 12.00 hores
Lloc: CC Can Felipa. C. Pallars, 277 Barcelona.

Públic assistent: 223 infants i joves participants del projecte, professorat i representants de cooperació i educació de la ciutat.

Fundació Akwaba: És una ONG de desenvolupament nascuda fa vint-i-cinc anys que té com a missió “Promoure la participació i la coresponsabilitat per a generar una societat més justa mitjançant la formació i l’atenció a les persones més vulnerables“.

La campanya “Ni uniformes ni etiquetes”, s’ha realitzat també a Tarragona i a l’Hospitalet de Llobregat, arribant a 9 centres educatius de primària i secundària i a 25 grups d’alumnat.

Web de la campanya: http://niuniformesnietiquetes.esy.es/

Web de l’entitat: http://fundacioakwaba.cat/

Per a més informació, podeu trobar-nos a:

Fundació Akwaba
C. Llobregat, 145, baixos (l’Hospitalet de Llobregat)
CP. 08904
Telèfon: 93 440 76 96