Equip de talleristes

Xènia Cordón Arnau

Antropòloga i tallerista. Vaig començar a col·laborar amb Akwaba en la dinamització de tallers en 2016, arran de desenvolupar les meves pràctiques d’Antropologia, i com a suport educatiu i tècnic en la segona fase del projecte #desfemlesdesigualtats. Actualment col·laboro en el projecte Ni uniformes ni etiquetes; a més d’altres tallers puntuals. Poder col·laborar i treballar amb Akwaba ha suposat per a mi, poder realitzar-me i créixer una mica més com a antropòloga, i sobretot com a persona.

Rahima Chahbar

Educadora social i auxiliar d’infermeria. Sóc del Marroc i visc a Catalunya. Tinc experiència en l’àmbit de la mediació intercultural. Des del 2016 col·laboro com a tallerista de la campanya educativa Ni uniformes ni etiquetes: per un món i una escola intercultural i amb equitat de gènere a Tarragona. Em sento afortunada perquè suposa una eina molt útil per transformar les desigualtats des de la fase inicial dels infants.

Aaron Romero Sánchez

Professionalment vaig vincular-me a l’àmbit social com a Integrador social- educador amb menors i persones amb disfuncionalitat intel·lectual a L’Hospitalet de Llobregat, ja fa uns quants anys. Durant aquest temps he tingut l’oportunitat de treballar amb altres col·lectius del tercer sector. La meva col·laboració amb Akwaba ha començat aquest 2017 amb el projecte Ni uniformes ni etiquetes com a tallerista, tant a la ciutat de L’Hospitalet com a Vilanova i la Geltrú.

Personalment m’agrada molt la natura, els esports i el circ, ja que crec que és una eina molt útil en l’actualitat del món el que vivim.

Begoña Carrera Redondo

Vaig començar a col·laborar amb la Fundació Akwaba fent pràctiques universitàries de Sociologia l’any 2010 i posteriorment com a tallerista i educadora. Dinamitzo formacions puntuals i de llarga durada de reflexió pràctica sobre drets humans, sostenibilitat econòmica i social, cultura de pau i interculturalitat. També elaboro materials educatius per dinamitzar les sessions formatives.

Javier Traba Rodríguez

Historiador i docent vinculat al món educatiu des dels meus inicis professionals. Vaig conèixer la Fundació Akwaba a partir del treball comunitari que realitzo actualment al Districte Collblanc – la Torrassa i gràcies a la campanya: Ni uniformes ni etiquetes tinc l’oportunitat de transmetre la riquesa de la interculturalitat a un dels meus col·lectius preferits per ensenyar: els i les adolescents.

Michel

Tallerista i ballarí. Des de 2013 col·laboro amb la Fundació Akwaba fent tallers de danses africanes.

Anna Soldevila i Algas

Vaig començar a fer tallers amb la Fundació Akwaba al setembre de 2013: “Els colors de les cultures” i “El viatge d’en Konan” per al cicle inicial; “El diari de la Naaku” i “Il·lustrant els drets dels infants” per a primària, i “Jocs de guerra, cosa d’infants” i la “Batalla final” per a secundària. També he participat en el projecte de llarga durada #desfemlesdesigualtats, tant a primària com a secundària.

Patricia Fuentes Millán

Educadora, actriu i ballarina. Treballo des de 2006 a la Fundació Akwaba, primer com a educadora del projecte Xarxa i actualment com a dinamitzadora del Punt Òmnia i tallerista a l’àrea d’Educació per la Justícia Global. Dinamitzo els tallers d’expressió plàstica, corporal, teatral i de reflexió pràctica.

Maria Miró Ferré

Treballadora social. Formo part de la Fundació Akwaba on dinamitzo tallers de llarga durada vinculats al projecte #desfemlesdesigualtats, tant a primària com a secundària.

Eric Asensio Pérez

Pedagog, ex-monitor del Club Infantil i Juvenil de Bellvitge i estudiant de psicologia. Treballo com a relacions públiques d’aerolínia i des del 2017 també com a tallerista amb la Fundació Akwaba a la campanya Ni uniformes ni etiquetes.

Anna Moncunill Massaguer

Tinc experiència en l’àmbit de l’educació no formal. Formo part de la Fundació Akwaba on dinamitzo tallers de la campanya Ni uniformes ni etiquetes.

Montse López Amat

Sóc consultora i formadora de projectes socioeducatius. He sigut responsable de l’Àrea de formació de SETEM-Catalunya i cooperant a Chiapas (Mèxic) en una organització de dones. He col·laborat amb UNICEF en projecte “Escola amb drets” i actualment sóc dinamitzadora del programa Escola Nova 21 a L’Hospitalet de Llobregat. Col·laboro des de fa 5 anys amb AHEAD – Associació  d’Educadors en Drets Humans en diferents projectes i en el disseny de material pedagògic. La meva relació amb Akwaba va començar al 2016 coordinant la 1a fase de la campanya Ni uniformes ni etiquetes i el programa ”Talleritza’t”; actualment hi col·laboro com a tallerista i formadora d’equips. El meu objectiu professional és treballar per una educació transformadora personal i socialment i per un desenvolupament organitzacional més humanista.

Carles Plana i Sánchez

Estic vinculat al món educatiu des de fa força anys. Primer en l’àmbit del lleure a l’Associació Mà Oberta-Cor Obert i a diverses entitats que treballen amb infants i joves en risc com l’Associació Compartir i la Fundació Escó, més tard com a professor de l’ESO a l’Escola Maristes de Rubí. De l’any 2008 al 2012 vaig coordinar l’ONGD Sed Catalunya i és quan vaig conèixer Akwaba mitjançant la Comissió d’Educació de LaFede.cat. Aquest curs 2016 col·laboro com a tallerista de la campanya Ni uniformes ni etiquetes.

Dandara Flores Magon

Dandara és belga i balla des de la seva infantessa. Es formà en dansa a la Universitat Fedral de Bahia i en teatre a la  Kleine Academie de Brussel·les. Es dedica professionalment  a la dansa i a la música afro des de 2002. Desenvolupa el seu propi estil fusionant la capoeira, les danses mandingues i yorubes, la percussió corporal i els instruments tradicionals. Ha treballat donant classes en diferents companyies d’Europa, Amèrica Llatina i Àfrica, entre elles la Fura dels Baus de Barcelona i el Ballet Nacional de Bénin.

Ana Fernández Pedrosa

Sóc tallerista de la Fundació Akwaba des del 2013. Els meus tallers són per a cicle inicial, primària i secundària en espais tancats o oberts. Alguns són tallers puntuals com ara: “Allò que la etiqueta no diu”, “Pintant els conflictes”, “Jocs de guerra, cosa d’infants”, “Màscares africanes”, “El diari de la Naaku” i “El viatge d’en Konan”. D’altres són tallers de llarga durada, com “#desfemlesdesigualtats” a centres educatius de primària i secundària.

Marina Pacheco Terrados

Sociòloga. Vaig conèixer la Fundació Akwaba a partir de les pràctiques professionals del grau de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona el curs 2015-2016. Durant aquest temps vaig participar en la segona fase del projecte #desfemlesdesigualtats. Actualment sóc tallerista a la campanya: Ni uniformes ni etiquetes: per una escola i un món intercultural i amb equitat de gènere. També he participat en el taller “Allò que l’etiqueta no diu” durant el curs 2015-2016.

Gianni Sarno

Historiador, professor d’italià i tallerista. Des de l’any 2011 formo part de la Fundació Akwaba fent tallers puntuals com “El viatge d’en Konan”, “El diari de la Naaku” i “Allò que l’etiqueta no diu”, i tallers vinculats a projectes de llarga durada com #desfemlesdesigualtats, el projecte d’educació per la pau “Unitat mòbil” i el projecte “Mira l’Àfrica!”.

Arantza Lauzurica Ochoa de Eribe

Sóc de Vitòria i fa un any que visc a Tarragona. Sóc educadora social i aquest any (curs 2016-2017) formo part de la Fundació Akwaba fent tallers a nens i nenes de primària, amb la campanya Ni uniformes ni etiquetes: per una escola i un món intercultural i amb equitat de gènere. M’interessa molt treballar la equitat de gènere amb els nens/es i adolescents ja que crec molt important que les coses comencin a canviar des de que són petits/es.

Destaquem