Aquest mes d’octubre, la ciutadania de L’H té de nou un gran  repte: la III Setmana de la Solidaritat.

Per què una nova edició de la Setmana?
Perquè malgrat la crisi és menys extensa, ha esdevingut en canvi més profunda per a alguns col·lectius vulnerables. La cronificació de la pobresa ha portat el fenomen de la deficiència alimentària, és a dir, la impossibilitat d’accedir a una alimentació suficient, saludable i adequada. Per a moltes famílies no és només una qüestió de quantitat, que també, sinó d’una alimentació bàsica equilibrada.

L’any 2014 va arrancar la I Setmana de la Solidaritat de L’H, impulsada des d’Espai de Ciutadania la col·laboració de l’Ajuntament, a petició de la Creu Roja de L’Hospitalet, davant la creixent necessitat de disposar d’aliments pels programes de suport a les famílies en situació de vulnerabilitat de la ciutat.  La necessitat es va veure agreujada per la supressió del Programa d’Excedents d’Aliments de la UE. (El 2014 es van reunir un total de 32.000 kg. d’aliments i els voluntaris van realitzar 4.000 hores de tasca desinteressada. L’any 2015, es van millorar totes les xifres en una bona mostra de la solidaritat dels ciutadans i de 280 entitats, empreses i institucions de L’Hospitalet. Així es van recollir 39.910 kg d’aliments, + 24.7% respecte a 2014,  i 13.653,70 euros.. Es van realitzar 5.534 hores d’acció voluntària, (+38.5%).

Recuperat de nou per l’UE el Programa d’aliments secs i davant la creixent necessitat detectada de manca de producte fresc en l’alimentació d’aquestes famílies, la Setmana canvia el seu objectiu i dedicarà tots els esforços a recollir diners, per a poder complementar l’ajut alimentari, amb aquest tipus d’aliments bàsics: pollastre, peix, carn, fruita, verdura i làctics entre d’altres.

Amb tot, aquest curs els centres educatius faran una recollida selectiva d’aliments que consistirà en: Llet, Formatgets i Tonyina en llauna.

Enguany, el Programa d’Aliments de Creu Roja atén mensualment a 1.280 famílies de L’Hospitaleten situació de més vulnerabilitat. Això representa més de 5.100 persones, -prop de 2.600 infants-que precisen una alimentació bàsica suficient i equilibrada…

Amb 3 €, podem garantir diàriament aliments frescos per a un nen o nena de la nostra ciutat

El que es manté com els anys anteriors és la crida a tothom per a fer de la Setmana un gran èxit de la solidaritat ciutadana . És a dir, es demana l’ajut solidari a empreses, comerciants, mercats municipals, supermercats, hotels, hospitals i centres d’assistència sanitària, escoles, instituts i AMPAS, centres culturals i biblioteques, centres esportius, esplais, sindicats, associacions i entitats, Ajuntament i Regidories de Districte... En definitiva, a tota la ciutadania de l’Hospitalet.

*Es pot col·laborar amb aportacions econòmiques a les GUARDIOLES o amb la POLSERA SOLIDÀRIA que trobareu als comerços, equipaments i entitats de la ciutat. (Veure info. a la Web.)* o també al compte corrent habilitat per Creu Roja ES92 0182 2370 4600 1002 2227 (Imprescindible posar el concepte “Setmana de la Solidaritat”).

El dia 22 de setembre a les 18.00 h. es farà la presentació de la Setmana de la Solidaritat a l’Auditori Barradas, amb la projecció de la pel·lícula “Techo y Comida” i la representació de diversos moments de l’obra teatral de Assat+50.

www.setmanadelasolidaritat.org   #SetmanaDeLaSolidaritatDelHospitalet

CONTACTE ➔ Correu electrònic: hospitalet@creuroja.org  Telèfon: 637 40 67 95