Us heu plantejat com es podria promoure la cultura de pau amb els infants i joves? Us presentem la primera guia pedagògica del projecte Com vivim? Convivint: per una escola i un món sostenible i de pau.

A la Fundació Akwaba ens complau presentar-vos un nou material de suport a educadores, mestres i professorat d’infants i joves de deu a disset anys, per tal d’incloure continguts i pràctiques pròpies de l’educació per a la justícia global en la seva programació.

A la primera guia de Com vivim? Convivint, es proposa un procés de revisió personal del grup-classe, de l’entorn i del món per tal de vetllar per un clima de pau des del centre educatiu, a través de l’atenció a les emocions i la participació activa. Mitjançant la metodologia de l’art i l’IAP es fomenta que l’alumnat reflexioni i transformi el centre educatiu.

Així, es presenta aquesta primera fase de formació, investigació i sensibilització a la comunitat educativa, que consta de 6 mòduls formatius i uns espais de reflexió, tant per a l’alumnat com per al professorat i un mixt. La proposta dels mòduls es troba adaptada per a primària (color groc) i per a secundària (color blau). Tot el contingut i les propostes es poden adaptar adaptar a les necessitats del grup-classe.

En aquesta guia s’ha comptat amb col·laboracions com la d’AHEAD (Associació d’Educadors en Drets Humans) i el GREM (Grup en Recerca d’Educació Moral).

Cliqueu la següent imatge per descarregar-ne la versió en pdf:

PortadaGuia_1afase

La guia per a qui i per què? És un material de suport
als educadors i educadores formals (mestres i professorat) i no formals (educadores educadores socials, de lleure i altres) d’infants i jovent de nou a disset anys, per tal d’incloure continguts i pràctiques pròpies de l’educació per a la justícia global en la seva programació.
Es tracta d’una primera fase on es viu un procés de revisió personal, del grup-classe, de l’entorn i del món per tal de vetllar per un clima de pau des del centre educatiu.

Moltes gràcies!