La Fundació Akwaba, a través de la seva Àrea d’Acollida i Formació, ha donat inici al Pla d’Inserció Laboral per a Persones Migrades del any 2020 amb el Curs d’atenció al client i el Curs de cura de la gent gran i dependent, aquest últim en col·laboració amb la Fundació Mémora.

40 persones migrades de L’Hospitalet de Llogregat participen en aquestes formacions, que corresponen a una necessitat detectada per la Fundació Akwaba. Pensem que la capacitació en sectors laborals de serveis podria ser molt útil per a les persones que han arribat al nostre país recentment.

Els cursos es realitzen al Centre Cultural Collblanc-La Torrassa de L’Hospitalet de Llobregat i gràcies a la subvenció de la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.

El Curs d’atenció al client consta de 50 hores i té entre els seus mòduls de formació les matèries de Comunicació verbal i no verbal, Punt de venda i riscos laborals, Nocions de venda en llengua catalana, Nocions de venda en llengua anglesa e Inserció laboral.

Així mateix, el Curs de cura de la gent gran i dependent s’imparteix en 30 hores en què es dicten matèries enfocades a aspectes específics, ètics i legals de la cura de la gent gran i dependent, el control i gestió de les emocions dels cuidadors així com mòduls generals de català, riscos i inserció laboral.

Aquest curs és dictat gràcies a una aliança estratègica entre la Fundació Akwaba i la Fundació Mémora, que ens ha aportat la valuosa col·laboració del seu personal sociosanitari per impartir els mòduls més especialitzats.

L’any 2019 es va impartir un Curs de cambrera de pisos i neteja de grans superfícies en què van participar 25 dones migrades i que va incloure pràctiques en empreses aconseguint, a la fi de la formació, 5 insercions laborals.

A l’Àrea d’Acollida i Formació tenim altres formacions com alfabetització, coneixements bàsics de llengua castellana, catalana, reforçament escolar i preparació per a l’examen de nacionalitat. Al llarg de l’any 2020 realitzarem més cursos. Si vols participar, informa’t a la Fundació Akwaba.